Cílem společnosti AUTOSTYL a.s., autorizovaného dealera značek Škoda, Toyota a Peugeot z Trutnova se záběrem v celém podkrkonošském regionu, je zajištění kvalitních služeb ve všech fázích užívání vozidla. Jednou z nich je pneuservis, s jehož efektivností firma nebyla spokojena, a proto se rozhodla investovat do vybudování plně profesionálního zázemí rozšířeného o sklad sezónních pneumatik i celých sad kol. Regálový systém i obslužný vozík BT Optio OME120HW dodala Toyota Material Handling CZ.
Autostyl se snaží získávat zákazníky propracovanou nabídkou všech možností, které jsou na trhu s osobními vozy k dispozici. Patří mezi ně i operativní leasing.
Podle Jana Kranáta, majitele společnosti, je u nás tato služba využívána při nákupu přibližně 33 % nových vozů (převážně u firemních klientů). Ve srovnání se západoevropskými trhy, kde podíl dosahuje kolem 45 %, je v ČR další prostor pro jeho uplatnění, vyžaduje to ale nabídku kvalitních a komplexních služeb:
“Na operativní leasing se zaměřujeme zcela cíleně a již přes 10 let nabízíme vlastní financování. V tuto chvíli pronajímáme přes 550 osobních vozidel převážně firmám v regionu, ale máme klienty i jinde, například až v Praze. Co do velikosti jsou v našem portfoliu zastoupeny větší firmy s desítkami vozů i menší zákazníci typu obecní úřady, městské úřady, městská policie jen s několika vozy ve flotile. Vzhledem k charakteru našeho regionu musí téměř všichni mít k dispozici sezónní kola, jejichž bezpečné a dostupné uskladnění ke kvalitním službám patří.”
“Naším problémem nebylo nikdy samotné uskladnění kol zákazníků, místo jsme vždy našli, ale neuměli jsme provádět výměny kol, přesun a skladování efektivně. Dosavadní způsob manipulace s koly znamenal mnoho ztrátového času, trval téměř stejně dlouho jako vlastní výměna kol nebo přezutí pneumatik. Proto jsme odkoupili prostory bývalé továrny přímo naproti našemu areálu a v jedné z budov vybudovali sklad pro 4 500 pneumatik, který funguje od dubna letošního roku. Má dostatečnou kapacitu i pro uskladnění náhradních pneu vozů mimo naši vlastní flotilu z operativního leasingu. Očekávám, že po dokončení pneuservisu s novými technologiemi a efektivním vyřešení přesunu pneumatik do skladu v jeho těsném sousedství dosáhneme vyšší ziskovosti tohoto střediska. Celý projekt bude velkým skokem vpřed právě v rychlosti a efektivitě celého procesu. Nový pneuservis bude mít i dostatečné prostorové kapacity pro pohodlnou manipulaci s koly a jejich čistěním v automatické myčce. Déšť, bláto a sníh jsou v pneuservisu velkou komplikací, protože chceme kola skladovat zásadně čistá.”
“Ve skladu využíváme Dealer Management System Škodovky, část pro pneuservis. K datům ze základního systému doplníme jen rozměry kol, informaci o výšce vzorku a lokaci ve skladovém systému a můžeme tisknout štítek, který nalepíme na pneumatiku. Až propojíme počítačovou sítí příjem zakázek, pneuservis i sklad, celý proces se ještě zjednoduší a urychlí.”
“Nabídka Toyoty byla velmi konkurenceschopná, současně k její volbě přispěla i skutečnost, že Toyota je jednou ze značek v našem portfoliu. Toyota má skvělý zvuk v automobilovém průmyslu i v manipulační technice, se skvělými parametry a vysokou spolehlivostí,” říká na závěr Jan Kranát.
“U řešení pro AUTOSTYL bych zmínil hlavně parametry zadání. Dostali jsme pevně dané rozměry prázdné budovy bývalé továrny a naším úkolem bylo vymyslet a navrhnout uspořádání regálového systému včetně obslužného vozíku a způsobu manipulace a skladování tak, aby se do něho dalo uskladnit co nejvíce sezónních pneumatik. Jde vždy o kompletní sadu čtyř pneumatik nebo kompletních kol různých rozměrů, která je uskladněna v jednom regálovém poli.”
Copyright © 2020 Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Cookies | Ochrana soukromí
Bylo nám od začátku jasné, že vzhledem k ploše a výšce skladu půjdeme cestou vychystávání. V tomto segmentu vozíků má Toyota velmi širokou nabídku, ale také zkušenosti z jiných aplikací.
Vybrali jsme model OME120HW do úzkých uliček, který je v regálovém systému vedený kolejničkou (v tomto případě toto technické řešení neubírá skladové místo na podlaze). Dosáhli jsme maxima možného a zákazník uskladní vše, co potřebuje, a navíc s dostatečnou rezervou pro další rozvoj.
U ostatních možností propočty rychle ukázaly nižší efektivnost. Manipulace a zaskladnění trvalo déle a do skladu se vešlo méně kusů.