Čerstvé novinky v portfoliu skladové techniky

Jan Kohák, produktový manažer pro skladovou techniku, má v produktových novinkách velmi silné zastoupení. Toyota uvedla v minulých týdnech na trh několik slibných novinek pro různé typy horizontální manipulace nebo vylepšila rychlost zdvihu u vlajkových lodí ve flotile skladových vozíků – retraků. Požádali jsme ho o krátký rozhovor.

Můžeš shrnout jejich význam pro zákazníky. V čem je největší přínos jednotlivých novinek?

V posledních týdnech jsme představili hned dvě novinky ze segmentu nízkozdvižných vozíků.

První novinkou je elektrický paletový vozík BT Tyro. Jedná se o model, který zákazníkům nabízí možnost přechodu od ručních paletových vozíků k elektrickým s tím, že výrazně ulehčí manuální operace, a to za cenu, která je výrazně nižší, než na co jsou zákazníci zvyklí u standardních elektrických vozíků. Tím se otevírá prostor pro větší skupinu zákazníků, kteří o elektrickém vozíku začnou uvažovat jako o alternativě k ručnímu paletovému vozíku.

Druhou, a z mého pohledu zásadnější novinkou, je model BT Levio LWI160. Je to stroj, který kompletně mění pohled na to, jak by měl nízkozdvižný vozík vypadat. Jedná se o první elektrický vozík z dílny Toyoty, který je postaven výhradně na li-ionových bateriích, a jako takový tak byl od začátku designován. Díky tomu se podařilo snížit jeho hmotnost o cca 40 %, výrazně zkrátit celkovou délku, snížit výšku šasi, a tím snížit celkovou spotřebu energie. LWI160 tak vydrží déle na jedno nabití a lépe se hodí do provozů s omezeným prostorem nebo nosností, jako jsou například nákladní auta, výtahy, mezaniny atd.

Oproti standardním modelům je navíc doplněn o několik „vychytávek“, které jsou přidanou hodnotou pro zákazníka. Mám na mysli například různé rychlosti pojezdu se zdviženými a spuštěnými vidlicemi, zablokování spouštění vidlic při vytočení rukojeti nad 80° (řídící oj umožňuje vytočení až +/- 93°), automatické zpomalování do zatáčky, USB konektor a mnoho dalších. A co je z pohledu zákazníka nejdůležitější, cenově je na úrovni vozíků s olověnou baterií. Rozhodně doporučuji LWI160 vyzkoušet!

BT Tyro si mohou zákazníci koupit teprve pár týdnů, ale již si ho vybraly desítky firem z velmi různorodých provozů - obchodních skladů, zahradnictví, průmyslové i potravinářské výroby, zdravotnických provozů. Čím je Tyro tak zaujalo?

Hodně vozíky u zákazníků testujeme a máme úspěch zejména díky skvělé stabilitě, protože se jedná o pětibodový koncept a hnací kolo je podpořeno 2 stabilizačními kolečky. To oceňují hlavně uživatelé manipulující s vyšším nákladem a na nerovných podlahách.

Ve srovnání s konkurenčními vozíky obdobné kategorie se velmi líbí výrazně delší výdrž baterie, kdy na jedno nabití ujezdí vozík v kuse 2 až 3 hodiny. A v neposlední řadě zákazníci vyzdvihují bezpečnostní prvky, které jsou sice běžné, ale jen u vyšší řady vozíků. Naši zákazníci získají automatické zpomalování do zatáčky, PIN klávesnici pro autorizovaný přístup k vozíku, jízdu v módu „želva“ i se vzpřímenou rukojetí a jiné prvky již ve standardní výbavě. To je obrovská výhoda a podpora bezpečné práce v jejich provozech.

Vyhráváme drtivou většinu přímého fyzického srovnání našeho modelu a podobných strojů konkurence. Všechny výše zmíněné výhody při testech zcela zásadně bodují a hrají ve prospěch modelu BT Tyro.

O úroveň výš s BT Tyro

Ideální řešení operativní manipulace s nejmenšími rozměry na trhu

Zvýšili jsme velmi podstatně rychlost zdvihu a spouštění u retraků BT Reflex. Umíme přepočítat toto zrychlení na zvýšení produktivity nebo počet manipulačních cyklů? Proč je zdvih s lionkou rychlejší než s olověnou baterií? ​

Rychlost zdvihu a spouštění vidlic je pouze jedna část z celkového výkonu stroje, ale už samotný fakt, že se zvýšila až o 1/3, znamená poměrně výrazné zvýšení celkové produktivity stroje. A s li-ionovou baterií je celkový výkon stroje ještě o něco vyšší, protože tato baterie je účinnější a rychleji dodává energii s nižším poklesem napětí.

Bezkonkurenční rychlost zdivu Retraků BT Reflex

Nízkozdvižný vozík BT Levio LWI160 je jak z hlediska modulární li-ionové baterie, tak minimálních rozměrů a hmotnosti první svého druhu na světě. Jak je u tak malého a lehkého vozíku zajištěna stabilita?​

LWI160 je výjimečně dobře vyvážený a pokud ho zdvihnete za manipulační oko do výšky, zůstane ve vodorovné poloze. Díky tomu, že lionky jsou samy o sobě malé a lehké, zmizel úplně standardní bateriový prostor a li-ionové moduly byly přesunuty do přední části šasi. Zároveň je LWI160, tak jako ostatní modely ručně vedených vozíků, vybaven pětibodovým šasi a systémem zavěšení kol BT Castorlink, který právě zajišťuje skvělou stabilitu a manévrovatelnost stroje na nerovných podlahách a současně i rozložení tlaku.

Nový elektrický nízkozdvižný vozík

Kompletně postaven na platformě unikátní modulární li-ionové baterie

Koloběžky nejsou standardním sortimentem manipulační techniky. V čem je novinka lepší a jaké je její hlavní uplatnění?​

Nové modely koloběžek jsou prémiovými modely, které doplňují naši standardní řadu a zákazníkům nabízejí možnost individuálních úprav doplňků a uchycení. Jejich využití je poměrně široké a lze je vidět ve skladech, nákupních centrech, výrobních prostorách, na letištích, v nemocnicích, kde slouží jako doplněk pro vychystávání zboží, manipulační vozík na přejezd na delší vzdálenosti nebo jako mobilní dílna. Je to prostě všestranný pomocník se skvělým designem, praktickou nosností a stabilitou.

Nová koloběžka od Toyoty uveze fantastických 200 kg

Jan Kohák na Demo Days

Jan Kohák (44)

Produktový manažer pro skladovou techniku​

Ve společnosti TMH-CZ (dříve BT ČR) působí od roku 2006 na pozici produktového manažera, kde má na starosti postupně kompletní sortiment skladové techniky od paletových vozíků až po systémové vozíky VNA. Ve volném čase se věnuje svým dětem, cyklistice a cestování.

  • jan.kohak@cz.toyota-industries.eu
  • +420 311 651 169
Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.