Svou produktivitu a efektivnost opírají o úsporný a spolehlivý výkon odolných průmyslových motorů, které nezapřou rozsáhlé zkušenosti výrobce, který prodá nejvíce čelních vozíků na světě, a to i do těch nejnáročnějších provozních aplikací na všech kontinentech. Žádný spalovací vozík nebude nikdy své nejlepší vlastnosti odvozovat od čistoty provozu. Nicméně modely Toyota Tonero jsou dlouhodobě hodnoceny jako životní prostředí nejméně zatěžující. Proto s velkým předstihem a s velkou rezervou splňují podmínky nejpřísnější emisní normy v historii – Stage 5.
Typickým příkladem, kdy je lepší zůstat u tradičních a osvědčených metod, jsou páky hydrauliky. Toyota u spalovacích vozíků páky nabízí ve standardu, jiní dodavatelé je nabídnout nedokážou. Ale některým zákazníkům se líbí a výslovně je požadují. Považují je, stejně jako my, za praktické do venkovních aplikací, kde se pracuje v prachu, za každého počasí, v zimě v rukavicích. Střední a starší generaci řidičů maximálně vyhovují.
Páky, prakticky nezničitelné, a průmyslové motory jsou symbolem pro jednoduchý, odolný a výkonný stroj s životností 20 let i více. Držíme se účelu, nikoli líbivosti. Zvažujme případ od případu, jakou technologii nasadit a proč. Někdy je to obtížné, ale v praxi je to vždy velmi efektivní. Nikoli pořizovací cena, ale provozní náklady rozhodují a ovlivní celkovou úspěšnost techniky.
Nový vozík Toyota Tonero nenabízí jen výborné parametry v oblasti výkonu, spotřeby paliva a emisí, ale také vysokou odolnost a účinné ochranné prvky, díky kterým se hravě vypořádá s nástrahami všech náročných aplikací jako jsou například:
Výroba stavebních hmot a materiálů
Prodejny stavebnin
Slévárny a hutnické provozy
Zpracování a tváření plechů v arších i svitcích
Strojírenství a kovovýroba
Nápojářské a jiné vysokoobrátkové provozy v Potravinářství
Papírenský průmysl
Chemický průmysl/výroba hnojiv, barev a laků
Sběrné dvory a manipulace v rámci odpadového Hospodářství
Dřevařské provozy
Bramborárny a jiné zemědělské nebo ovocnářské provozy
Dále betonárky, cementárny, vápenky a
jiné prašné provozy a další aplikace.
Existují funkce a technologie, které omezují nebo dokonce úplně eliminují negativní vliv jízd přes výmoly, nezpevněný rozbitý povrch, přes koleje, panelové komunikace se spárami a podobně. Díky jiným funkcím a technologiím zase z vozíku vyzařuje jistota a spolehlivost, takže řízení zůstává i v těchto podmínkách komfortní a bezpečné.
Kudy nejčastěji utíkají peníze při provozu čelních vozíků? Často na více místech současně.
S Tonerem a jeho výbavou utěsníte všechna slabá místa a vytěžíte ze své investice maximum.
Dlouhodobý důraz na kvalitu komponentů a odolnost techniky se nepromítá jen do nižších servisních a dalších provozních nákladů, ale také do nadstandardní životnosti značky Toyota. Tato skutečnost vám dává velmi dobré vyhlídky na trhu použité techniky, pokud musíte svůj vozík Toyota z jakéhokoli důvodu vyměnit. Toyota je na tomto trhu vyhledávanou značkou.
Modely s robustním hydrodynamickým měničem momentu přinášejí plynulý pocit z jízdy, výkonnou akceleraci a možnost volnoběžného dojezdu. Nabízejí o několik kW vyšší výkon díky vyšším otáčkám, což je velmi výhodné v těžkých provozech, při stoupání, při zvedání těžkých nákladů na hranici nosnosti, při zdvihu do větších výšek. Jsou konstrukčně jednodušší, s nižším zastoupením elektronických komponentů, takže jsou mnohem výhodnější z hlediska servisních nákladů. Startují spolehlivě i v mrazu
U této varianty oceníte rychlejší změnu směru pojezdu, pokud jezdíte často na kratší vzdálenosti, a možnost automatického brzdění motorem při uvolnění pedálu akcelerátoru. Užitečnou funkcí je elektrická parkovací brzda a funkce zastavení na rampách.
Pokud vás oslovují výhody hydrostatu, proč neuvažovat o elektrickém vozíku? S vozíky řady Toyota Traigo (24 V, 48 V a 80 V, nosnosti až 8 tun) získáte tichý, čistý a bezproblémový výkon, vysokokapacitní li-ionové baterie s dlouhou výdrží nebo rychlým mezidobíjením v jednoduché nabíjecí stanici. Dřívější nevýhoda – budování drahé nabijárny už je minulostí. Získáte nejmodernější neunavitelné stroje, které se s přehledem vypořádají i s venkovním nasazením.
Spotřeba je měřena při určitém typu manipulace prováděném po určitou dobu, s různým počtem jízd s nákladem nebo bez něho, za předepsaných podmínek, po rovině nebo do svahu. Ujistěte se, že jsou při srovnávání spotřeby paliva podle údajů v technických listech různých dodavatelů použity shodné německé oborové normy VDI. Ty jsou výrobci dobrovolně přijímány a obsahují podrobné technické předpisy, za kterých je spotřeba posuzována. Jinak můžou být závěry zavádějící.
Toyoty jsou k vám korektní i při určení správného času pro pravidelnou servisní prohlídku podle skutečně odpracovaných motohodin. Toyota jako jedna z mála nepoužívá klíčkový čas, ale započítává jen dobu, po kterou stroj skutečně pracuje. Díky tomu může být technická/servisní prohlídka provedena později. Díky spravedlivému počítání motohodin jdete s Toyotou na servisní prohlídku později a platíte za ni později. Za celou dobu životnosti stroje logicky absolvujete méně prohlídek a dlouhodobě šetříte provozní náklady. Systém správy flotily I_Site navíc také přesně změří dobu jízdy, dobu zdvihání/spouštění a dodá další užitečné informace.
Použijte funkci Cut Off, kterou nabízíme jako doplňkovou výbavu, hlavně do provozů, kde obsluha vozíku může vedle řízení vykonávat další činnosti. Když vozík stojí a motor běží, funkce Cut off vozík již po 5 minutách sama vypne a šetří tak palivo. Hodně paliva, protože jde o častý nešvar řidičů spalovacích vozíků. A také ovzduší, což by mělo zajímat nejen bezpečnostního manažera, ale všechny kolegy v okolí pracoviště.
Ocelové exteriéry bez plastů, silný ocelový rám a ochranná konstrukce zvyšují chrání vozík i řidiče před důsledky nárazů. Odolnou konstrukci ocení uživatelé v nápojářském, chemickém, dřevařském nebo stavebním průmyslu i v dalších aplikacích, kde jsou těžké nadrozměrné i nestandardní náklady každodenní rutinou.
Ukazatel stavu paliva na displeji sice včas upozorní na pokles tlaku regulátoru v plynové nádrži (vydá světelný a zvukový signál), ale obsluha ho může ignorovat nebo přehlédnout. Toyota má řešení i této situace. Malá přídavná nádrž s 20 litry benzínu vystačí na dokončení práce i na dojezd k čerpací stanici, když dojde LPG nebo CNG. S nepojízdným hydrostatem si poradí jen odtahovka.
Toyota nabízí dvě varianty odpružení, podle toho, jak těžký je obvyklý náklad. Hydraulický akumulátor je lepší v případě těžších nákladů, určitě nad polovinu nominální nosnosti vozíku. Odpružené vidlice lépe chrání lehčí druhy nákladů a náklady citlivé na otřesy a nárazy.
Copyright © 2020 Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Cookies | Ochrana soukromí