S Tonerem se keramika cítí jako v bavlnce

Keramické žáruvzdorné výrobky společnosti UNIFRAX s.r.o. z Dubí u Teplic jsou pevné, ale křehké a citlivé na otřesy a nárazy. Bezpečnou manipulaci a jízdu šetrnou k obsluze i nákladu zajišťují již od roku 2010 plynové čelní vozíky Toyota Tonero. Jejich předností je hladký pojezd, citlivé ovládání a kvalitní odpružení, které je ještě posíleno nasazením oblíbených kol Solid Air na obou nápravách. Tato kola mají mimořádné jízdní vlastnosti a jistí měkký přejezd kolejí, nerovností i pohodlí v kabině na velmi dlouhých trasách v exteriéru areálu firmy.

NADPIS

Společnost UNIFRAX s.r.o. je členem mezinárodní skupiny UNIFRAX sídlící v americkém Buffalu. Historie skupiny sahá až do roku 1891, dnes zaměstnává přes 4 000 pracovníků ve 37 výrobních závodech ve 12 zemích světa. Vyrábí vysoce kvalitní speciální vlákna a anorganické materiály, které jsou k dispozici v mnoha různých formách a typech produktů, tak aby mohla uspokojit požadavky širokého spektra aplikací pracujících s vysokými teplotami a protipožárními materiály prakticky ve všech průmyslových oborech.

V ČR je firma aktivní od roku 2007, kdy koupila původní českou firmu Keraunion, specialistu na výrobu různých žáruvzdorných a protipožárních materiálů pro slévárny, hutnictví, stavebnictví, výrobce kotlů nebo filtračních a izolačních ze speciálních keramických vláken. Tato náplň zůstala s různými obměnami dodnes. Standardně UNIFRAX v Dubí funguje na 3 směny ve všech provozech, ale covid způsobil, doufejme, jen přechodné omezení výroby a exportu.

Přemysl Dvořák, vedoucí údržby a energetiky, přibližuje manipulační procesy a práci s vozíky:

“Manipulační technika – hlavně motorové čelní vysokozdvižné vozíky Toyota Tonero – slouží k obsluze několika typově odlišných výrobních provozů, které zpracovávají různými technologiemi nosnou vstupní surovinu – keramické vlákno dovážené ze sesterského závodu skupiny UNIFRAX. V prvním se z vlákna suchou cestou vyrábí základní modul – keramická rohož, která se různě krátí, tvaruje a upravuje, až vznikne izolační blok využívaný v různých tavicích nebo vypalovacích pecích. V druhém provozu se buď suchou cestou vyrábějí metodou vakuového tvarování různé kelímky, trubky a další tvarovky podle přání zákazníka, nebo se mokrou cestou vytváří potřebný tvar metodou nasávání směsi rozmixovaného vlákna s dalšími přísadami (vodolátka) na formu. Podle typu produktu pak přichází další fáze – důkladné vysychání, obrábění a broušení tvarovek nebo vypalování za účelem zvýšení teplotní odolnosti.”

“Firmou už od roku 2010 prošlo asi 10 strojů Toyota Tonero, momentálně jich provozujeme 6 s nosnostmi 1 800 a 2 500 kg. Vyhodnotili jsme si jejich přednosti, vybrali vhodné modely z hlediska nosnosti i výbavy a už jsme nikdy neměli důvod značku měnit. Jsme spokojeni s technikou, komunikací i se servisem. V roce 2017 jsme přešli na dlouhodobé pronajímání techniky, na pravidelné a pevné splátky s rychlejší obměnou vozíků, která je pro nás výhodnější. Víme přesně, kolik nás vozíky stojí a vyhneme se rostoucím provozním nákladům. Pravidelný a pečlivý servis je v režii Toyoty, vozíky pomaleji stárnou a pracujeme stále s nejmodernější technikou.”

Díky dlouhodobému pronájmu pracujeme stále s nejmodernější technikou podpořenou pečlivým servisem Toyoty.
– Přemysl Dvořák, vedoucí údržby UNIFRAX s.r.o.

NADPIS

Soustavné úkoly plní čelních vozíky Toyota Tonero 8FGF18 a 8FGF25 od příjmu zboží, přes vykládku kamionů, uložení palet ve skladu a podle plánování výroby při zavážení materiálu na jednotlivá pracoviště.

“Asistují při převozech na dokončovací práce mezi některými technologickými procesy, v různých fázích vypomáhají přímo ve výrobě, při zavážení sušících pecí, při přípravných pracích a přesunech materiálů i polotovarů. Velmi vytížené jsou při balení a uskladnění hotových výrobků i při jejich expedici. Všechny náklady jsou na paletách, ale nejsou těžké, spíše lehčí a křehké. Opatrnost při manipulaci s výrobky, často unikátní malosériovou produkcí, je namístě při každém převozu. Vyhovuje nám jemné a přesné ovládání vozíků pomocí joysticků,” vysvětluje Přemysl Dvořák

FAKTA A ČÍSLA

Nepříjemný prach

Při obrábění polotovarů z keramických a minerálních vláken vzniká jemný ale velmi tvrdý až agresivní abrazivní prach obsahující sklovlákno. Přemysl Dvořák popisuje, jak UNIFRAX chrání lidi i vozíky, například vhodnými podmínkami servisní smlouvy:

“Přestože přímo v tomto provozu je manipulační technika jeho vlivu vystavena jen nepřímo, protože se zde její výskyt snažíme omezit na nejnutnější operace, například při údržbě výrobních strojů, při mimořádných akcích a podobně, hrozí ukládání prachu na různé kluzné a třecí plochy. Prach tedy vzniká mimo hlavní trasy manipulační techniky, ale navzdory kvalitnímu odsávání a pravidelného měření povoleného množství prachu v ovzduší se jeho šíření nedá úplně zabránit. V servisní smlouvě jsme provozní podmínky pečlivě vyhodnotili a nastavili častější intervaly prohlídek, rozsah kontroly a čištění strojů tlakovým vzduchem. Zatím jsme problém s vozíky neměli, protože se o ně pečlivě staráme,” říká na závěr Přemysl Dvořák.

Zaujala Vás případová studie?

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.