Gigant v oboru startovacích baterií si oblíbil Toyotu

Skupina Clarios je světovým lídrem v oblasti skladování energie. Nabízí nejširší portfolio baterií pro prakticky veškeré typy pozemních dopravních prostředků – osobní i nákladní automobily, motocykly, motorové čluny, golfové nebo zahradní vozíky. Každý třetí automobil na světě startuje s baterií od této firmy. Velký podíl na tomto úspěchu má i výrobní závod Clarios Česká Lípa spol. s r.o., kde více než 20 let zajišťují manipulaci s polotovary a finálními produkty elektrické vozíky od Toyoty.

NADPIS

Více než 56 lokací po celém světě zahrnuje výrobní závody, recyklační a distribuční centra. Roman Stehlík, ředitel závodu, přibližuje českolipskou produkci i způsob zajištění manipulace a skladování:

“Jsme jedním z největších výrobních závodů společnosti Clarios. Autobaterie se v České Lípě vyrábějí již od roku 1943. V roce 1992 vznikla společnost AUTOBATERIE, s.r.o. a byla od základu změněna technologie. Od toho okamžiku u nás bylo vyrobeno a distribuováno více než 154 milionů automobilových olověných SLI baterií (Starting, Lighting, Ignition). Máme také velké zkušenosti s výrobou baterií pro nákladní automobily, což je stále důležitější segment výrobního programu. Naší strategií je poskytovat zákazníkům jen ty nejlepší produkty a širokou škálu služeb. Díky tomu se nám daří posilovat pozici na trhu s náhradními díly, kde většinu naší produkce realizujeme. Neděláme však žádné rozdíly v kvalitě baterií pro tento trh ve srovnání s bateriemi pro výrobce vozidel, kterým také dodáváme – např. společnostem Fiat, Kia/Hyundai, Toyota, Ford, Suzuki, Caterpillar nebo DAF.“

“V oblasti manipulace s Toyotou spolupracujeme opravdu dlouho a myslím si, že už to je důkaz naší spokojenosti s vozíky i souvisejícími službami. Současnou flotilu manipulační techniky od Toyoty tvoří 55 elektrických strojů různých modelových řad.”

Vozíky si nekupujeme, ale pronajímáme

Klíčovými produktovými skupinami jsou malé tříkolové čelní elektrické vysokozdvižné vozíky Toyota Traigo. Milan Havlík, vedoucí nákupního oddělení, který má pronájem vozíků na starosti, popisuje nasazení jednotlivých modelů:

“Nejmenší vozíky Traigo 24 (7FBEST15) a Traigo 48 (8FBE15, 8FBET15,18) nacházejí uplatnění především v naší předvýrobě (například výroba elektrod), kde jsou velké požadavky na obratnost a malé rozměry s ohledem na zastavění výrobní haly vzhledem k náročnosti výrobních technologií. Naopak vysokokapacitní vozíky Traigo 80 (8FBMT30, 8FBMT35, 8FBMT50) prověřujeme při manipulaci s olověnými ingoty. Tyto vozíky jsou opravdu zatěžovány na 100 % a jsou neustále v pohybu. Ostatní vozíky, tedy ručně vedené vysokozdvižné vozíky BT Staxio SWE120L, tahače Toyota CBT6 nebo retrak BT Reflex RRE140 vykonávají podpůrné nebo specializované úlohy v dalších provozech. Vozíky si dlouhodobě pronajímáme, protože nám velmi vyhovuje stabilita fixních měsíčních splátek bez velkých výkyvů.”

Největší výhoda pro naši společnost spočívá ve fixních měsíčních nákladech za dlouhodobý pronájem bez velkých výkyvů.

– Milan Havlík, vedoucí nákupního oddělení Clarios Česká Lípa spol. s r.o.

Testování lithium-ionových baterií

Letos jsme dodali do společnosti Clarios první dva vozíky s li-ionovými bateriemi a další dva jsou objednány. Podle Milana Havlíka ukáže teprve čas, jestli li-ionové baterie potvrdí své přednosti, které si chválí jiní uživatelé, i v České Lípě:

“Zatím je na hodnocení brzy, ale očekáváme především zjednodušení postupu při nabíjení a tím pádem jistou úlevu již tak vytížených obslužných pracovníků. Vozíky li-ion budeme nadále rádi používat tam, kde to situace dovolí. Výhody li-ionových baterií známe dobře, vždyť je v rámci skupiny sami vyrábíme, ale musí se osvědčit i v našich konkrétních podmínkách.”

FAKTA A ČÍSLA

Soustavná manipulace s těžkými náklady

Vozíky jsou soustavně vystaveny manipulaci s velmi těžkými náklady (například s olověnými ingoty, cívkami s olověným mřížkopásem a podobně). Nadprůměrnému zatížení a udržení spolehlivosti strojů, která je pro Clarios klíčová, musí odpovídat i péče o tuto techniku:

“Vzhledem k tomu, že máme de facto rezidentního technika s vlastní vybavenou dílnou, jsme velmi spokojení s kvalitou práce i s reakční dobou. Nasazení vozíků ve společnosti Clarios je velmi intenzivní, výroba představuje pro lidi i vozíky náročné provozní prostředí, kde se pracovníci a vozíky potkávají. Proto v naší společnosti hodně dbáme na bezpečnost a ochranu zdraví při práci, je to naší prioritou. Bezpečnostní prvky, jako je modré světlo, červené pásy, snížení pojezdové rychlosti a podobně, patří ke standardním požadavkům na výbavu vozíků. Společně s technicky dobře ošetřenými vozíky dosahujeme vysoké úrovně bezpečnosti,” říká Milan Havlík.

I_Site přináší klid a přehled

Všechny vozíky jsou již několik let vybaveny systémem správy flotily Toyota I_Site. Milan Havlík komentuje jeho přínosy nejen pro bezpečnost, ale také pro efektivnost manipulace:

“Je to snadný způsob sledování jednotlivých vozíků a jejich řidičů. Máme obojí pod kontrolou a můžeme monitorovat a vyhodnocovat, kdo a jak vozíky využívá. Řešení případných nehod a následných pojistných událostí je tím pádem daleko jednodušší.”

Zaujala Vás případová studie?

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.