Forestina preferuje výdrž techniky i dlouhodobá partnerství

FORESTINA s.r.o, specialista na hnojiva a zahradnické substráty z Mnichova u Strakonic, rozšířila své aktivity o nový výrobní provoz v Horažďovicích. Provoz náročný na zpracování velkých objemů surovin i hotových výrobků musí v sezónně každý den obstarat až 30 kamionů na vstupu i na výstupu. Těžkou práci zvládají s přehledem čelní vozíky Toyota Tonero se zdvojenými vidlicemi.

Rozšíření výroby i spolupráce s Toyotou

Obchodní úspěchy umožnily společnosti investovat do pořízení nového areálu bývalé betonárky v Horažďovicích, kde byla v roce 2019 uvedena do provozu nová výrobní linka na míchání a balení zahradnických substrátů a dalších sypkých produktů. Petra Kropáčková, vedoucí provozu, vysvětluje:

“Šlo o významný krok v rozvoji firmy a zvýšení jejího obchodního potenciálu. Pracujeme s velkými objemy z hlediska surovin i skladových zásob hotových výrobků. V Mnichově jsme již měli málo prostoru jak na skladování, tak na založení dalšího výrobního provozu. Ruku v ruce se získáním nových a prostorově odpovídajících výrobních a skladovacích kapacit dovolujících podstatné rozšíření sortimentu, plynulou výrobu a racionální pohyb výrobků, přišlo nutné posílení manipulační techniky. Koupili jsme dvě 3 t Tonera s dvojitými vidlicemi pro dvoupaletovou manipulaci. Tato novinka se velmi osvědčila a zdvojnásobila nejen produktivitu nakládky a vykládky. Výkon vozíků je úzce provázaný s vysokým výkonem výrobní linky, na jejímž konci je potřeba z dopravníku odebírat dvě palety najednou, aby byla kapacita linky plně využita.”

Jsme rádi, že se Toyotě daří držet kvalitu servisních techniků na vysoké úrovni. To je její nesmírná deviza.

100 % kamionová doprava na vstupu i na výstupu

Podle Petry Kropáčkové nejde ve Forestině o banální výrobu a s ní související logistiku, jak by se mohlo na první pohled zdát:

“Vyrábíme sezónní zboží, takže se musíme předzásobovat a vyrábět podle výrobního plánu na sklad. Stejné předzásobení je nutné i na vstupech. Rašelina se dováží ze zahraničí, různé druhy kompostů a další komponenty dodávají partneři z okolí, kteří jsou schopni zajistit objem i konstantní dohodnutou kvalitu. Každý substrát se skládá z více komponent, běžnější ze 4 až 5 komponent, složitější a speciálnější klidně z 10 komponent. Každá paleta o hmotnosti přibližně 1 000 kg se musí vyložit, umístit na plochu nebo do skladu, svézt k linkám, v kterých se materiály míchají ve stanovených poměrech podle našich vlastních receptur. Pracujeme na dvě směny s výjimkou července a části srpna, které jsou nejklidnější. Nová výrobní sezóna začíná přibližně v polovině srpna. Musíme včas předzásobit sklady velkoobchodníků, ti zase již od října zásobují postupně své zákazníky všech velikostí, aby konečný spotřebitel, který přijde s nástupem jara do obchodu, měl všechny naše výrobky k dispozici. V hlavní sezóně průběžně přizpůsobujeme výrobní plán konkrétnímu vývoji a trendům na trhu, výkyvům počasí a podobně.”

Mnichovský provoz manipuluje pestřeji

Nový provoz není z hlediska manipulace tak pestrý, jako ten mnichovský, kde od zhruba roku 2010 slouží mnohem širší flotila vozíků od Toyoty. Čelní vysokozdvižné vozíky mají stejnou roli jako ty v Horažďovicích, ale objemy jsou nižší a stačí standardní vidlice (modely Tonero 8FDF18, 25 a 35 či 8FDKF20).

“Jsou zde využívány také nesmírně šikovné ručně vedené stroje BT Levio (LWE130, LWE200) či BT Staxio (SWE140) slouží pro zakládání i vychystávání a další podpůrné manipulace ve skladu i výrobě. Dvě elektrické tříkolky Toyota Traigo 24 zasuplují i stackery. Na jedno Traigo jsme nainstalovali extra vysoký stožár pro nejvyšší zakládání ve skladu nebo v hale,” dodává Petra Kropáčková.

FAKTA A ČÍSLA

Spolehlivý stabilní partner je výhrou pro obě strany

Ještě důležitější než technika, jsou ale pro Petru Kropáčkovou zásadní fungující dlouhodobé vztahy s dodavatelem:

“Vozíky od počátku nakupujeme od Toyoty. Je nesmírně přínosné a uklidňující, spolupracovat delší dobu s jedním obchodním partnerem. Nicméně děláme na každý nákup seriózní výběrová řízení, jsme precizní při výběru i provozování techniky. Toyota musí být neustále ve střehu. S obchodníkem Jaroslavem Červenkou se známe dlouho a já mám dlouhodobé vztahy ráda. Zná naše podmínky, prostředí i naše potřeby, nemusím vše znovu a znovu vysvětlovat. Techniků se vystřídalo několik, proto apeluji na udržení kvality servisu. Vozíky jsou tvrdě využívány a my samozřejmě očekáváme, že vydrží na věky věků. S technikem komunikujeme častěji, téměř na denní běžnější úrovni a jsme rádi, že Toyotě se daří kvalitu techniků držet na vysoké úrovni. To je její nesmírná deviza. Technik má v rukách osud firmy, jeho výkon ovlivňuje pohled a vztah k dodavateli jako takovému. U nás kvalitní servis rozhodně prodává nový stroj. Musím zástupce Toyoty pochválit, komunikace je výborná, jsou trpěliví, snaží se hledat pro nás optimální řešení. To oceňuji,” shrnuje Petra Kropáčková.

Zaujala Vás případová studie?

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.