FORESTINA s.r.o, specialista na hnojiva a zahradnické substráty z Mnichova u Strakonic, rozšířila své aktivity o nový výrobní provoz v Horažďovicích. Provoz náročný na zpracování velkých objemů surovin i hotových výrobků musí v sezónně každý den obstarat až 30 kamionů na vstupu i na výstupu. Těžkou práci zvládají s přehledem čelní vozíky Toyota Tonero se zdvojenými vidlicemi.
Obchodní úspěchy umožnily společnosti investovat do pořízení nového areálu bývalé betonárky v Horažďovicích, kde byla v roce 2019 uvedena do provozu nová výrobní linka na míchání a balení zahradnických substrátů a dalších sypkých produktů. Petra Kropáčková, vedoucí provozu, vysvětluje:
“Šlo o významný krok v rozvoji firmy a zvýšení jejího obchodního potenciálu. Pracujeme s velkými objemy z hlediska surovin i skladových zásob hotových výrobků. V Mnichově jsme již měli málo prostoru jak na skladování, tak na založení dalšího výrobního provozu. Ruku v ruce se získáním nových a prostorově odpovídajících výrobních a skladovacích kapacit dovolujících podstatné rozšíření sortimentu, plynulou výrobu a racionální pohyb výrobků, přišlo nutné posílení manipulační techniky. Koupili jsme dvě 3 t Tonera s dvojitými vidlicemi pro dvoupaletovou manipulaci. Tato novinka se velmi osvědčila a zdvojnásobila nejen produktivitu nakládky a vykládky. Výkon vozíků je úzce provázaný s vysokým výkonem výrobní linky, na jejímž konci je potřeba z dopravníku odebírat dvě palety najednou, aby byla kapacita linky plně využita.”
Podle Petry Kropáčkové nejde ve Forestině o banální výrobu a s ní související logistiku, jak by se mohlo na první pohled zdát:
“Vyrábíme sezónní zboží, takže se musíme předzásobovat a vyrábět podle výrobního plánu na sklad. Stejné předzásobení je nutné i na vstupech. Rašelina se dováží ze zahraničí, různé druhy kompostů a další komponenty dodávají partneři z okolí, kteří jsou schopni zajistit objem i konstantní dohodnutou kvalitu. Každý substrát se skládá z více komponent, běžnější ze 4 až 5 komponent, složitější a speciálnější klidně z 10 komponent. Každá paleta o hmotnosti přibližně 1 000 kg se musí vyložit, umístit na plochu nebo do skladu, svézt k linkám, v kterých se materiály míchají ve stanovených poměrech podle našich vlastních receptur. Pracujeme na dvě směny s výjimkou července a části srpna, které jsou nejklidnější. Nová výrobní sezóna začíná přibližně v polovině srpna. Musíme včas předzásobit sklady velkoobchodníků, ti zase již od října zásobují postupně své zákazníky všech velikostí, aby konečný spotřebitel, který přijde s nástupem jara do obchodu, měl všechny naše výrobky k dispozici. V hlavní sezóně průběžně přizpůsobujeme výrobní plán konkrétnímu vývoji a trendům na trhu, výkyvům počasí a podobně.“
Nový provoz není z hlediska manipulace tak pestrý, jako ten mnichovský, kde od zhruba roku 2010 slouží mnohem širší flotila vozíků od Toyoty. Čelní vysokozdvižné vozíky mají stejnou roli jako ty v Horažďovicích, ale objemy jsou nižší a stačí standardní vidlice (modely Tonero 8FDF18, 25 a 35 či 8FDKF20).
“Jsou zde využívány také nesmírně šikovné ručně vedené stroje BT Levio (LWE130, LWE200) či BT Staxio (SWE140) slouží pro zakládání i vychystávání a další podpůrné manipulace ve skladu i výrobě. Dvě elektrické tříkolky Toyota Traigo 24 zasuplují i stackery. Na jedno Traigo jsme nainstalovali extra vysoký stožár pro nejvyšší zakládání ve skladu nebo v hale,” dodává Petra Kropáčková.
Ještě důležitější než technika, jsou ale pro Petru Kropáčkovou zásadní fungující dlouhodobé vztahy s dodavatelem:
“Vozíky od počátku nakupujeme od Toyoty. Je nesmírně přínosné a uklidňující, spolupracovat delší dobu s jedním obchodním partnerem. Nicméně děláme na každý nákup seriózní výběrová řízení, jsme precizní při výběru i provozování techniky. Toyota musí být neustále ve střehu. S obchodníkem Jaroslavem Červenkou se známe dlouho a já mám dlouhodobé vztahy ráda. Zná naše podmínky, prostředí i naše potřeby, nemusím vše znovu a znovu vysvětlovat. Techniků se vystřídalo několik, proto apeluji na udržení kvality servisu. Vozíky jsou tvrdě využívány a my samozřejmě očekáváme, že vydrží na věky věků. S technikem komunikujeme častěji, téměř na denní běžnější úrovni a jsme rádi, že Toyotě se daří kvalitu techniků držet na vysoké úrovni. To je její nesmírná deviza. Technik má v rukách osud firmy, jeho výkon ovlivňuje pohled a vztah k dodavateli jako takovému. U nás kvalitní servis rozhodně prodává nový stroj. Musím zástupce Toyoty pochválit, komunikace je výborná, jsou trpěliví, snaží se hledat pro nás optimální řešení. To oceňuji.” shrnuje Petra Kropáčková.
Copyright © 2020 Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Cookies | Ochrana soukromí