VELUX snížil náklady a získal důkladný přehled o situaci ve flotile v centrálním skladu

Díky správě flotily I_Site dokázala společnost JTJ Sonneborn Industrie optimalizovat procesy, snížit počet vozíků ve flotile a směřuje k úplné eliminaci kolizí manipulačních vozíků.

O společnosti Velux

Německá společnost JTJ Sonneborn Industrie GmbH, vyrábí pro VELUX Group vysoce kvalitní dřevěná a plastová okna určená pro německý a evropský trh. S velmi moderní flotilou vozíků, pracující na celkové ploše okolo 230 000 čtverečných metrů, je společnost synonymem nejmodernějších výrobních technologií, vysoké produktivity a neustálého zdokonalování kvality. V roce 2018 se centrální evropský sklad přesunul z Koldingu v Dánsku do Sonnebornu v Durynsku. Jednalo se o největší restrukturalizaci, jakou kdy společnost VELUX realizovala. To bylo mimořádně náročné pro lidi i stroje.

Pro větší přehlednost a transparentnost se údaje o všech 43 vozících a provozních údajích shromažďují v systémy správy strojového parku Toyota I_Site. Od roku 2018 vybavuje Toyota Material Handling všechny skladové vozíky telematickou jednotkou pro přenos relevantních údajů do systému I_Site. VELUX tak může měřit výkonnost a využití svých vozíků, stejně jako efektivitu v klíčových oblastech, jako je řízení nákladů a bezpečnost.

Bezpečnost na prvním místě​

90 zaměstnanců logistiky se stará o to, aby v Sonnebornu běželo vše hladce. Mnozí z nich jsou noví a potřebují školení nezbytné k bezpečnému ovládání manipulační techniky, bez rizika poškození regálů, zboží i vlastních vozíků. Manipulace s okny je velmi delikátní záležitost. Nejdůležitější je ale bezpečnost zaměstnanců. „Velux si stanovil cíl v podobě takzvané Vize NULA, což znamená úplné zabránění pracovním nehodám,“ říká Jan Driessen, ředitel ECW (European Central Warehouse). Dosažení tohoto cíle má podpořit systém správy strojového parku Toyota I_Site. Díky monitorování všech vozíků může VELUX využít každého řidiče optimálním způsobem, a navíc v případě potřeby zajistit doplňková školení. V rámci prevence nehod lze také například omezit rychlost vozíků. V případě jakéhokoli incidentu odešle vozík spolu s údajem o čase události také data z nárazového snímače. V naléhavé situaci je tak možné okamžitě reagovat.

Telematika uvnitř​

Z Koldingu do Sonnebornu se přesunuly také speciální vozíky, vyrobené pro VELUX na míru. Jsou praktické, flexibilní, agilní a umožňují konstrukci speciálního jeřábu. „Všechny stroje jsou přizpůsobeny našemu delikátnímu zboží, které je paletizováno nebo přepravováno v krychlích, což je speciální balicí metoda pro okna,“ vysvětluje Jan Driessen. Všechny vozíky v Sonnebornu – včetně těch jiných značek – jsou „chytré vozíky“, což znamená, že jsou vybaveny telematikou, přenášející všechna relevantní data vozíků do systému Toyota I_Site. Cílem je předcházet plýtvání v podobě nevyužitých vozíků, omezit množství chyb a škody.

FAKTA A ČÍSLA

Větší spolehlivost a transparentní náklady​

„Pracujeme ve třech směnách. Každý den opouští sklad v průměru 800 m3 zboží, což je okolo 25 kamionů. A 18 až 20 jich přijíždí,“ říká Driessen. S tak vysokým obratem je spolehlivost klíčová. Samozřejmě i náklady jsou důležitým faktorem. Během stavební sezóny je spousta práce a všechny vozíky jsou využity naplno po celý den. V zimě je na druhou stranu důležité zajistit využití vozíků. Díky I_Site je VELUX schopen kvantifikovat, jak dlouho byl vozík v činnosti, což usnadňuje plánování procesů. Tímto způsobem je možné kompenzovat špičky a sedla v provozní kapacitě.

Méně strojů, vyšší efektivita​

Evropský centrální sklad společnosti VELUX provozuje 43 vozíků propojených do I_Site. „Data, která jsme dosud prostřednictvím I_Site nashromáždili, ukazují, že jsme schopni docílit lepšího využití vozíků a tím pádem vyšší efektivity,“ potvrzuje Patrick von Bismarck, manažer skladu v ECW. „Mohli bychom dokonce optimalizovat naši flotilu a odstavit 4 z našich vozíků. Ty mohou být nyní použity jako záloha pro případ potřeby.“ Krátkodobý pronájem Toyota toto řešení umožňuje.

Servis každý den

Servisní technik Toyoty se stará o to, aby měly vozíky při plném zatížení co nejméně poruch. „Samozřejmě, vždy se může něco porouchat,“ říká Jan Driessen, „Ale pak by to mělo být zase rychle opraveno. Proto máme prakticky každý den někoho z servisu Toyoty přímo tady na místě. Je to pro nás důležité. Jsme nepřetržitý provoz.“ Základ této těsné spolupráce s Toyota Material Handling byl položen před řadou let ještě v Dánsku. A integrováním I_Site se spolupráce neustále prohlubuje a optimalizuje.

Zaujala Vás případová studie?

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.