Německá společnost JTJ Sonneborn Industrie GmbH, vyrábí pro VELUX Group vysoce kvalitní dřevěná a plastová okna určená pro německý a evropský trh. S velmi moderní flotilou vozíků, pracující na celkové ploše okolo 230 000 čtverečných metrů, je společnost synonymem nejmodernějších výrobních technologií, vysoké produktivity a neustálého zdokonalování kvality. V roce 2018 se centrální evropský sklad přesunul z Koldingu v Dánsku do Sonnebornu v Durynsku. Jednalo se o největší restrukturalizaci, jakou kdy společnost VELUX realizovala. To bylo mimořádně náročné pro lidi i stroje.
Pro větší přehlednost a transparentnost se údaje o všech 43 vozících a provozních údajích shromažďují v systémy správy strojového parku Toyota I_Site. Od roku 2018 vybavuje Toyota Material Handling všechny skladové vozíky telematickou jednotkou pro přenos relevantních údajů do systému I_Site. VELUX tak může měřit výkonnost a využití svých vozíků, stejně jako efektivitu v klíčových oblastech, jako je řízení nákladů a bezpečnost.
90 zaměstnanců logistiky se stará o to, aby v Sonnebornu běželo vše hladce. Mnozí z nich jsou noví a potřebují školení nezbytné k bezpečnému ovládání manipulační techniky, bez rizika poškození regálů, zboží i vlastních vozíků. Manipulace s okny je velmi delikátní záležitost. Nejdůležitější je ale bezpečnost zaměstnanců. „Velux si stanovil cíl v podobě takzvané Vize NULA, což znamená úplné zabránění pracovním nehodám,“ říká Jan Driessen, ředitel ECW (European Central Warehouse). Dosažení tohoto cíle má podpořit systém správy strojového parku Toyota I_Site. Díky monitorování všech vozíků může VELUX využít každého řidiče optimálním způsobem, a navíc v případě potřeby zajistit doplňková školení. V rámci prevence nehod lze také například omezit rychlost vozíků. V případě jakéhokoli incidentu odešle vozík spolu s údajem o čase události také data z nárazového snímače. V naléhavé situaci je tak možné okamžitě reagovat.
Z Koldingu do Sonnebornu se přesunuly také speciální vozíky, vyrobené pro VELUX na míru. Jsou praktické, flexibilní, agilní a umožňují konstrukci speciálního jeřábu. „Všechny stroje jsou přizpůsobeny našemu delikátnímu zboží, které je paletizováno nebo přepravováno v krychlích, což je speciální balicí metoda pro okna,“ vysvětluje Jan Driessen. Všechny vozíky v Sonnebornu – včetně těch jiných značek – jsou „chytré vozíky“, což znamená, že jsou vybaveny telematikou, přenášející všechna relevantní data vozíků do systému Toyota I_Site. Cílem je předcházet plýtvání v podobě nevyužitých vozíků, omezit množství chyb a škody.
Servisní technik Toyoty se stará o to, aby měly vozíky při plném zatížení co nejméně poruch. „Samozřejmě, vždy se může něco porouchat,“ říká Jan Driessen, „Ale pak by to mělo být zase rychle opraveno. Proto máme prakticky každý den někoho z servisu Toyoty přímo tady na místě. Je to pro nás důležité. Jsme nepřetržitý provoz.“ Základ této těsné spolupráce s Toyota Material Handling byl položen před řadou let ještě v Dánsku. A integrováním I_Site se spolupráce neustále prohlubuje a optimalizuje.
Copyright © 2020 Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Cookies | Ochrana soukromí