Coop propojil automaty a manuální vozíky

Coop Norge je druhý největší maloobchod s potravinami v Norsku. Sklad v Trondheimu má plochu okolo 30 000 m² a zásobuje více než 300 prodejen Coop. Prostor je rozdělen na příjem zboží, ovoce a zeleninu, mrazírenskou zónu, chlazenou zónu, oddělení suchého zboží, expediční zónu a recyklační stanici. V průměru sklad každý den přijme 2 500 palet, vychystá 65 000 balení a následně vyexpeduje 3 000 palet. Flotilu více než 210 vozíků doplnilo vloni prvních pět strojů Autopilot.

Identifikace vhodných manipulačních operací - přepravy z A do B

Roger Tømmervold, manažer interní logistiky společnosti Coop, uvádí: „Před třemi roky jsme začali vyhodnocovat možnosti automatizace naší interní přepravy. Zvažovali jsme všechny možnosti a nekladli jsme si žádná omezení. Identifikovali jsme celkem 17 500 přeprav typu A-B za týden, které by bylo možné automatizovat, a začali jsme automatizací 3 000 z nich. Ze sedmi možných kandidátů jsme jako dodavatele vybrali Toyota Material Handling Norway, protože nám jednoduše udělali nejlepší nabídku. Poté byl vytvořen projektový záměr s návratností investic přibližně dva roky.”

Na Karima El-Kelishe, manažera logistických řešení při Toyota Material Handling Norway, udělala příprava Coopu velký dojem: „Pro úspěch AGV projektu je životně důležité zmapovat všechny možné přepravy, abychom získali dobrý odhad počtu automaticky naváděných vozíků potřebných pro zajištění všech úloh“.

Hladký tok zboží

Podle Rogera Tømmervolda je v projektu automatizace, jako je tento, zásadní nejen rozpočet na AGV hardware, ale také IT zdroje. „AGV je řízen výhradně systémem a nic takového jsme předtím jednoduše neměli. Coop se rozhodl nenakupovat nový WMS (systém řízení skladu), ale místo toho rozšířit funkčnost podnikového systému SAP a zadávat vozíkům cíl cesty při jejich průjezdu portálem skeneru. Pro odchozí zboží máme nyní dobrý systém, který snižuje špičkové zatížení a zlepšuje plynulost toku zboží.”

FAKTA A ČÍSLA

Vysoká manipulační kapacita AGV řešení

Primární úlohou vozíků je přepravit cca 3 000 předpřipravených palet týdně. Vozíky Autopilot vyzvednou zboží v místě příjmu, projedou portálem skeneru a pokračují na místo vyložení. Během víkendu je expedovaná kapacita ještě větší, ale měnící se barvy AGV drah na obrazovce zajistí, aby aktivované úlohy zůstaly snadno viditelné.

Jak bezpečně skloubit provoz standardních vozíků a automatů

Roger Tømmervold přiznává, že si implementace pěti automaticky naváděných vozíků vyžádala určité plánování, aby se omezil chaos. “Ve skladu operuje přes 210 vozíků, takže řidiči manuálních strojů měli z autonomně pracujících vozíků v takto intenzívním provozu přirozeně trochu obavy. Za čas si řidiči na jízdní schéma a chování automatů zvykli. Ve výsledku mohou AGV volně a bezpečně jezdit po svých fixních trasách mezi hemžením manuálně řízených vozíků. 

Specialisté vyškolili personál tak, že mohou všichni s vozíky Autopilot denně pracovat a zadávat jim úkoly. Zaměstnanci je tak vzali za své a přijali je jako běžný pracovní nástroj. Je důležité podotknout, že vozíky Autopilot nevedly k žádnému snížení počtu stálých zaměstnanců, ale snížily potřebu najímat dočasné pracovníky během špiček.

Prozkomejte systémy AUTIPILOT

Zavedení více automatů v budoucnu

Sklad v Trondheimu provozuje tolik vozíků, že má Toyota přímo na místě dílnu s vlastními rezidentními techniky. AGV vozíky Autopilot společnosti Toyota jsou založeny na standardních vozících BT Staxio řady P, takže jejich údržbu mohou provádět běžní servisní technici. Kromě toho disponuje Toyota Material Handling klíčovými specialisty na automatizaci, kteří mohou odladit chyby i na dálku.

Vedení podniku má velký zájem o zvýšení počtu AGV vozíků, jelikož existuje mnohem více procesů, které je možné zautomatizovat.

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.