V posledních týdnech jsme představili hned dvě novinky ze segmentu nízkozdvižných vozíků.
První novinkou je elektrický paletový vozík BT Tyro. Jedná se o model, který zákazníkům nabízí možnost přechodu od ručních paletových vozíků k elektrickým s tím, že výrazně ulehčí manuální operace, a to za cenu, která je výrazně nižší, než na co jsou zákazníci zvyklí u standardních elektrických vozíků. Tím se otevírá prostor pro větší skupinu zákazníků, kteří o elektrickém vozíku začnou uvažovat jako o alternativě k ručnímu paletovému vozíku.
Druhou, a z mého pohledu zásadnější novinkou, je model BT Levio LWI160. Je to stroj, který kompletně mění pohled na to, jak by měl nízkozdvižný vozík vypadat. Jedná se o první elektrický vozík z dílny Toyoty, který je postaven výhradně na li-ionových bateriích, a jako takový tak byl od začátku designován. Díky tomu se podařilo snížit jeho hmotnost o cca 40 %, výrazně zkrátit celkovou délku, snížit výšku šasi, a tím snížit celkovou spotřebu energie. LWI160 tak vydrží déle na jedno nabití a lépe se hodí do provozů s omezeným prostorem nebo nosností, jako jsou například nákladní auta, výtahy, mezaniny atd.
Oproti standardním modelům je navíc doplněn o několik „vychytávek“, které jsou přidanou hodnotou pro zákazníka. Mám na mysli například různé rychlosti pojezdu se zdviženými a spuštěnými vidlicemi, zablokování spouštění vidlic při vytočení rukojeti nad 80° (řídící oj umožňuje vytočení až +/- 93°), automatické zpomalování do zatáčky, USB konektor a mnoho dalších. A co je z pohledu zákazníka nejdůležitější, cenově je na úrovni vozíků s olověnou baterií. Rozhodně doporučuji LWI160 vyzkoušet!
Hodně vozíky u zákazníků testujeme a máme úspěch zejména díky skvělé stabilitě, protože se jedná o pětibodový koncept a hnací kolo je podpořeno 2 stabilizačními kolečky. To oceňují hlavně uživatelé manipulující s vyšším nákladem a na nerovných podlahách.
Ve srovnání s konkurenčními vozíky obdobné kategorie se velmi líbí výrazně delší výdrž baterie, kdy na jedno nabití ujezdí vozík v kuse 2 až 3 hodiny. A v neposlední řadě zákazníci vyzdvihují bezpečnostní prvky, které jsou sice běžné, ale jen u vyšší řady vozíků. Naši zákazníci získají automatické zpomalování do zatáčky, PIN klávesnici pro autorizovaný přístup k vozíku, jízdu v módu „želva“ i se vzpřímenou rukojetí a jiné prvky již ve standardní výbavě. To je obrovská výhoda a podpora bezpečné práce v jejich provozech.
Vyhráváme drtivou většinu přímého fyzického srovnání našeho modelu a podobných strojů konkurence. Všechny výše zmíněné výhody při testech zcela zásadně bodují a hrají ve prospěch modelu BT Tyro.
Ve společnosti TMH-CZ (dříve BT ČR) působí od roku 2006 na pozici produktového manažera, kde má na starosti postupně kompletní sortiment skladové techniky od paletových vozíků až po systémové vozíky VNA. Ve volném čase se věnuje svým dětem, cyklistice a cestování.
Copyright © 2020 Toyota Material Handling CZ s.r.o.
Cookies | Ochrana soukromí